Die Völkerfreundschaft soll siegen! – Birlikte Yasam Kazansin!

Morgen wird sich entscheiden, welche Mannschaft der erste Finalist der Fußball-EM 2008 sein wird. Deshalb ist es nicht verwunderlich, dass kurz vor dem Halbfinale zwischen Deutschland und der Türkei in beiden Ländern die Spannung auf dem Höhepunkt ist.

Das Spiel ist auch eine Begegnung der besonderen Art. Die Tatsache, dass in Deutschland über 2,5 Millionen türkischstämmige Menschen leben hat diese sportliche Begegnung jetzt schon zu einem Politikum werden lassen.

Ist das Spiel eine Gefahr für die öffentliche Ordnung? Wird es zu Ausschreitungen kommen? Fördert oder hemmt der Fußball die Integration? Diese oder ähnliche Fragen wurden und werden in der Öffentlichkeit gestellt und diskutiert.

DIE LINKE.Fraktion in der Hamburgischen Bürgerschaft ist in dieser Hinsicht zuversichtlich. Denn wir glauben, dass auf beiden Seiten -der deutschen wie auf der türkischen- den nationalistischen Stimmungsmachern zum Trotz, die Vernünftigen in der großen Mehrheit sind. In diesem Zusammenhang ist dem Aufruf des in Gelsenkirchen geborenen türkischen Spielmachers und Bayern-München-Star Hamit Altintop nur beizupflichten, der sagte: „Dieses Spiel ist eine große Chance, der Integration einen Schritt näherzukommen“.

In der Tat: Betrachten wir dieses Spiel einfach als eine gemeinsame Chance des Miteinandererlebens! Und vor allem: Lassen wir die Völkerfreundschaft siegen!

Birlikte Yasam Kazansin! – Die Völkerfreundschaft soll siegen!

Bütün gözler Türkiye ile Almanya arasinda oynanacak yari final macinda. Acaba hangi takim 2008 Avrupa Futbol Sampiyonasi’nin ilk finalisti olacak? Tabiatiyla her iki ülkede de heyecan dorukta.

Ancak su da bir gercek ki, bu mac öncesinde özellikle Almanya’daki kamuoyunu sarmalayan diger bir heyecan da, bu macin, 2,5 milyonu askin Türkiyeli göcmenin yasadigi Almanya’daki ortak yasama etkisinin ne olacagi konusudur. Kuskusuz, kücük bir azinligi olustursa da, her iki tarafta milliyetci söylemler yok degil. Ve bu özel karsilasmayi kendi kötü emelleri icin kullanmak isteyenler de olacaktir. Baska bir deyisle, Türkiye-Almanya maci simdiden politik bir olaya bürünmüs bulunuyor.

Bu gelismeler karsisinda, biz Sol Parti Hamburg Meclis Grubu olarak su aciklamayi gerekli görüyoruz: Bazi cevrelerce iddia edildigi gibi, bu mac – sportif sonucu ne olursa olsun – uyuma zarar vermeyecektir. Zira biliyoruz ki, gerek Türkiye kökenli göcmenler, gerekse Alman halki arasinda cogunlugu olusturanlar uyum ve ortak yasamdan yana olanlardir. Türkiye’nin veya Almanya’nin kazanmasini istemek, uyuma karsi olmakla özdestirilemez.

Biz bu maci kaygi duyulmasi gereken bir olay degil, tersine; dostlugumuzu ve kardesligimizi gösterebilecegimiz güzel bir vesile olarak degerlendiriyoruz. Milli Takimi’nin basarili oyuncularindan olan ve kendisi de Almanya dogumlu Türkiyeli bir göcmen genci olan Hamit Altintop’un bu mac vesilesiyle yaptigi su aciklamayi cok anlamli buluyor ve kalpten destekliyoruz: „Bu oyun, sonuçtan bağımsız olarak her zaman tartışılan uyum konusunda bir adım daha atılabilmesi için büyük bir fırsat“.

Bircok fabrika, isletme ve alanlarda bu tarihi maci Türkiye kökenli göcmenlerle Alman isci ve emekcilerin birlikte izleyecegi haberleri bu bakimdan son derece sevindiricidir. Iyi oynayan taraf kazansin diyoruz. Ve daha önemlisi: Halklar arasindaki kardeslik ve dolayisiyla Almanya’daki ortak yasam ve uyum kazansin diyoruz!

Sol Parti – Hamburg Meclis Grubu